Thursday, August 4, 2011

අහිමි ආදරය...............................( 5 වන කොටස )

සුන්දර අහිංසක යෞවනයකුගේ සිත කදුලින් තෙත් කල "අහිමි ආදරය"..............................
ඔහුට ඇය දෙවොලක් විය නමුදු ඇයට ඔහු ඉනිමගක් පමණක් විය.......

              ඔහුගේ සිත බොහෝසේ තුවාලවිතිබිනි. නමුදු ඔහු කාටවත් ඒ පිලිබද නොහැගුවේය. එය දැන සිටි  එකම පුද්ගලයා ඔහුගේ හොදම මිතුරා වූ සමීර පමණි. මෙකල ඔහු පරිගණක පාඨමාලාවක් හදාරමින් සිටි ආයතනයේ ඔහුගේ පන්තිවල සිටි අය සමග කණ්ඩායම් කියකර කම් වල නිරත වීමට ඔහුට සිදුවිය. මෙනිසා ඔහුගේ පන්තිවල් සිටි ඔහුට තරමක් වයසින් වැඩි යුවතියක් දැනහදුනා ගැනීමට හැකිවිය. ඇය නමින් දිල්රුක්ෂි විය. ඇය විසින් ඔහුව ඇමතුවේ මල්ලි යන දයාබර වදනිනි. එය ඔහුට පුදුමාකාර ලෙස හිතට දැනුනි. තවද එම පන්තියේ සිටි සෑම අයෙකුගේම ආදරය ඔහුට නොවඩුව ලැබිණි. දිල්රුක්ෂි හට අක්කා යන වදනින් ඇමතීමට ඔහු දෙවරක් නොසිතුවාය. ඔවුන් සියලු දෙනාසමගම විනෝද චාරිකාවක් ද ගියාය. දිල්රුක්ෂි හා අරුණ කුළුපග මිතුරන් විය. දිනක් දිල්රුක්ෂි මල්ලි මාතෙක්ක තරහ වෙන්න එපා මෙහෙම අහනවට නමුත් මට හිතෙනවා ඔයාගේ හිතේ ලොකු දුකක් තියනවා කියල. මට කියන්න පුළුවන් දෙයක් නම් කියන්න සමහරවෙලාවට මට පුළුවන් වෙයි උදවු කරන්න පුළුවන් වෙයි. ඇය කීවාය. පසුව අරුණ විසින් සියලු විස්තර ඇයට කීවාය. නමුත් අරුණට මහත් පුදුමයකි මන්දයත් ඔහුගේ ගෙදර උදවියට ඔහුගේ කුඩා වෙනස් වීමක් උවත් තේරුනේය නමුත් මෙය තේරී තිබුනේ නැත. නමුදු ඇයට මෙය තේරුණේය. ඉන්පසු ඇයත් පුළුවන් හැම අවස්ථාවකම ඔහුගේ සිත හැදීමට උත්සහ ගත්තාය. මේඅනුව ඔහුගේ හිතේ ඇති දුක දැන සිටියේ දෙන්දෙනුකු පමණි. අන් සියල්ලන්ට ඔහු සාමාන්‍ය සිනාසී සිටින සැහැල්ලු චරිතයක් විය. නමුදු ඔහුගේ සිත තුල වුයේ ගිනි ගොඩකි. 
කාරනා මෙසේ තිබියදී ඔහු නිම කර තිබු මාධ්‍ය ඩිප්ලෝමාව හේතුවෙන් ඔහුට මාධ්‍ය ආයතනයක රැකියාවක් ලැබිණ. එම හේතුවෙන් ඔහු කොළබ ගියාය. මෙනිසා ඔහුට ඔහුගේ දුකින්  තරමක් දුරට මිදීමට හැකිවිය.
                                                                                             ******************** 
ටික දිනක් රැකියාවේ නිරතව සිටි අරුණ දිනක් තම නිවාස කරා ආ මොහොතක ඔහුගේ පියා ඔහු එම රැකියාව කරනවට විරුද්ද විය. එයට හේතු දෙකක් විය. එනක් ඒ වනවිට ලංකාවේ තිබු වාතාවරණයත් ඔහුගේ පියාට ඕනෑව තිබුනේ ඔහු තව දුරටත් එගේනිමට යොමු කිරීමටත්ය. එමනිසා ඔහුගේ රැකියාවත් එතනින් නිමවිය. මේවනවිට ගිහන්සා නම් තරුණිය ලංකාවේ ප්‍රසිද්ද ආයතනයක සාර්ථකව රැකියාවේ නිරතව සිටියාය. ඇය විටින් විට අරුණ ඇමතුවද ඔහු ඇයව ගණන් නොගත්තාය. නමුත් ඇය උත්සාහය ද අතනොහැරියාය. 
                                            මේසියල්ල මෙසේ තිබියදී අරුණ ඔහුගේ උසස්පෙළ විභාගයට දෙවන වර පෙනී සිටීමට සුදානම් විය. විභාගයට දින ලන්වුනිසා ඔහු තම ජංගම දුරකතනය ක්‍රියාවිරහිත කාලය. විභාගය  අවසන්ව තම නිවසට පැමිණි ඔහුට දැනගන්නට ලැබුනේ ඔහුගේ උපන්දිනය දින මිතුරන් කතාකොට සුබපතුබවත් ඒ අතර ගිහන්සා යුවතියද විය. නමුත් දුරකථන සටහන් වල ඇගේ අංකය නොවිය. ඔහුට මෙය කුතුහලයක් විය. ගෙදරින් විමසු විට වෙනත් අංකයක් පෙන් විය. ඔහු එම අංකයට ඇමතුමක් ලබාගත්තාය. ඒ අනුව අරුණ ගිහන්සා කතාවේ දෙවෙනි කොටස මෙසේ ආරම්බ වන බවයි.
කෙසේ නමුදු අරුණ හා ගිහන්සා යලි මිතුරන් විය. පසුව දිනක් අරුණ හට හදිස්සියේම තම සහෝදරියකගේ පුතෙකු සමග කොළබ යාමට සිදුවුනි. ඒ ඔහුගේ සම්මන්ත්‍රණයක් සදහාය. ඒ පිළිබද ඔහු තම මිතුරියට පැවසුවාය. අරුණ එම ස්ථානයට ගිය පසු ඇයද එම ස්ථානයට  පැමිණියාය. අනතුරුව ඔවුන් දෙදෙනා විජේරාම මාවත ඔස්සේ බොරැල්ල කනත්ත දෙසට ඇවිද ගියාය අනතුරුව බොරැල්ල දෙසටත් පසුව කාසල් පාරේ ඇති P&S අවන් හලට ගොඩ වී ආහාරගෙන ටික වෙලාවක් එහි රැදීසිට නැවතත් බොරැල්ලට පැමිණ තවත් අවන්හලකට ගොඩවී අනතුරුව සෙමෙන් අරුණගේ සහෝදරියගේ පුතුන් සිටි ස්ථානයට පැමිණියාය. ඔහුගේ වැඩකටයුතුද අවසන්ව තිබු හෙයින් ඔහු ඇයව ඇගේ නවාතැනට යන බසයකට නංවා ඔහුද ගමරට බලාඒමට බසයකට ගොඩ විය. එය ඔවුන්ගේ පළමු තනිව හමුවූ මොහොතකි. ඔහුට එදින සද අනුස්මරණිය දිනක් විය. නිවසට පැමිණෙන තෙක් ඔහු මනොලොකයක සැරිසරුවාය .
                                                                                                              *************
දෙදෙනාගේ මිතුදම යලිත් වතාවක් දුර යමින් තිබිණ. ඇය පුරුද්දක් වශයෙන් සෑම දිනකම උදැසන අමතන්නට පුරුද්දක් විය. මෙදින වල ඇගේ රැකියාවේ ගැටළු මතුවෙමින් තිබිණි. එමනිසා ඇයට අරුණගේ උදවු ඕනෑකර තිබිණි. එමනිසාම අරුණ පුළුවන් හැම මොහොතකම ඇයට සවන් දුනි. ඇය අස්වසාලිය.  දිනක් අරුණට ඇය මම මේ ඇත්තමයි කිඅන්නේ ඔය වගේ කෙනෙක් මට කවදාවත් හමුවෙලා නැති පැවසිය. තවත් දිනක් ඇය ඔහු තමාගේ යාලුවෙක් විතරක් වන බවට ද ප්‍රශ්න කළේය. අරුණට කෙලින් පිළිතුරක් දීමට නොහැකි උවත් ඔවු යයි පිලිතුරු දුනි.
                                                                                                               ************
ඔහු මේ පිළිබද දිල්රුක්ෂි අක්කට කිවත් ඇගේ අදහස වුයේ ඇය පිළිබද  බලාපොරොත්තු තබාගැනීම අනවශ්ෂ බවත් ඇගෙන් මෙපිලිබද කෙලින්ම ප්‍රශ්න කොට පිළිතුරක් ලබාගන්න ලෙසය. නමුදු අරුණ මෙපිලිබද කනටවත් ගත්තේ නැත. නමුත් දිනක් අරුණ හා ගිහන්සා  කතාකරමින් සිටි මොහොතක ඇය විසින් හදිස්සියේම "ඔයදන්නවද මම කෙනෙකුට ආදරෙකරනවා එයට මම ගොඩක් කැමතියි එයා විශ්වවිද්‍යාලෙ ඉන්න කෙනෙක් යයි පැවසිය. අරුණට සිහිනැති වීමට ගියේය කවුරුන් හෝ පැමිණ ඔහුට හොද කනේපාරක් ගැසුවාක් මෙන් දැනින. නමුදු ඔහු වෙනසක් නොපෙන්වා ඇගෙන් ඔහු ගැන විමසා වැඩක් ඇති පවසමින් දුරකථනය විසන්න්දී කලය. 
සිදුවුයේ කුමක්දැයි අරුණට සිතා ගැනීමට නොහැකි විය. පසුගිය දිනවල මල්පිපී තිබු ඔහුගේ ලෝකය මැලවී ගියාය. නමුත් මිත්‍රත්වයේ නාමයෙන් ඔහු ඉවසිය.
පෙර පරිදි ඇය කතාකලත් ඒ සෑම කතාවකම අවසානය සිදුවන්නේ " මිනිහ කතාකරනවා මම ඔයාට පස්සේ ගන්නම් යයි කියමිනි" මෙය අරුණගේ තුවාලයට යහුල් වලින් අනින්නාක් මෙන් විය.  මෙනිසාම අරුණ  ඇගෙන් ඉවත් වීමට තීරණය කොට ඒ පිළිබද ඇයට දැනුම් දුන්නේය. නමුත් ඇය ඊට ඔහුට ඉඩ දුනේ නැත. කුමක් නිසා ඔහු මේ තීරණය ගත්තාදැයි විමසා ඇය  කියා සිටියේ. ඇයි අරුණ අපිට යාලුවෝ වගේ ඉන්න බැරි
අරුණ එසේ සිටීමට බැරියමයි කියසිටියාය
අනතුරුව ඇය " මම බොරු කිවුවේ අරුණ මම එක මගේ අරක්ෂාවට එහෙම මම කියන්නේ එත් මට තාම කවුරුත් නැහැ අනික මම මෙහෙම කියන්න හිතුවේ ඔයාව මට ඕන නිසයි . අනේ මත එක්ක තරහ වෙන්න එපා " ඇය ඉල්ලිය.
අරුණ ටික වෙලාවක් කල්පනා කොට මට හිතන්න ඕනයි කියමින් දුරකථනය විසන්දි කලාය.
අරණට මෙකිසිවක් සිතා ගැනීමට නොහැකි විය. නමුදු ඇගෙ මිත්‍රත්වයේ නාමයෙන් හෝ ඇ ලග සිටීමට හැකි නිසා දිගටම එසේ සිටීමට සිතා ගත්තාය. යම් දිනක ඇය වෙන කවුරුහෝ විවාහ වුවද ඔහු විසින් එසියළු දේ කරදී ඇයට සුබපතා එනබවටම තමාටම ශපත කොට ගත්තාය..
මතු සම්බන්දයි..................................      

2 comments:

  1. මට මේ වගේ කොල්ලෙක් හොයා ගැන ඕනේ සිරාවට

    ReplyDelete
  2. ලස්සනයි කතාව. ගොඩක් සමීපයි වගේ දැනෙනවා මේ කොටසත්. ඊලඟ කොටස එනකම් මම බලන් ඉන්නවා. සමහර විට ඒ කොටසත් මට සමීප ඇති කියලා හිතනවා.

    ReplyDelete

හදවතට ශක්තියක් වෙන්න ඔබේ සිතැගි අදහස් මෙහි සනිටුහන් කරන්න....